Célzott Üzleti Szaktanácsadás
Felesleges körök nélkül
Használd a tapasztalatunkat!
Használd a kapcsolatainkat!
A mai napig üzletfejlesztési vezetőként is dolgozom, és mivel a mai napig szeretem az értékesítést, csinálom is minden nap.
Ügyviteli/Informatikai megoldás szállítással foglalkozom nagyvállalati és KKV ügyfelek részére is. Jellemzően 2 éven belül megtérülő megoldásokat alkalmazok.
Többször alakult úgy, hogy az éppen aktuális kis vállalkozásunk beindítása érdekében kezdetben még a teljes értékesítési folyamatot egyszemélyben vittem.
Az utóbbi 7 évben fordultam a “demand management” irányába elsősorban informatikai területen, bár szoros kapcsolatot ápolva továbbra is a távközlési szakmával.
Már gyerekként is érdekeltek a számítógépek, első programomat 7 évesen írtam egy C64-en..
A coaching egy fejlesztő tevékenység, ami a személyes, vagy vállalati hatékonyságot célzott növelni...
Az utóbbi 13 évben mindig az volt a feladatom, ha nagyon csupaszon akarok fogalmazni, hogy növeljem a bevételeket, és csökkentsem a költségeket. Az évek alatt ennek megtapasztaltam az árnyalatait, egyensúlyát. Ha nagyon le akarom egyszerűsíteni egy vállalkozásban zajló folyamatokat, akkor nagyon hasonlítanak egy autóhoz. Ha tövig nyomjuk a gázpedált, akkor sokat fogyaszt, ha lassan megyünk, akkor a többiek hagynak le. Ezeknek a tényezőknek a megismerése, felismerése nem egyszerű feladat, és évek sokasága kell hozzá. Fontos az is, hogy ne csak egyféle vállalkozást lássunk működés közben. Külső tanácsadónak lenni külön szakma. Mert amellett, hogy az ember ismeri a számokat, ismernie kell a folyamatokat, a terméket, a szolgáltatások körét. Értenie kell ezek összefüggését is. Sajnos, vagy hála istennek elég komoly átlátó képességgel rendelkezem, éppen ezért tudom a tényezőket egy egészként látni.
Egy téma különösen fontos, amelyet szeretnék kiemelni. Mikor megkérdezem, hogy mi a legfontosabb tényező egy vállalkozás jó működéséhez, akkor különféle válaszokat kapok: a jó brand, a jó termék, a megfelelő informatikai fejlettség és a többi. Egy dolgot felejt el mindenki, hogy a vállalkozásokat az emberek működtetik, így a legfontosabb tényező és a legnagyobb hibafaktor is egyben az ember. Az ember lehet gátja, és ereje egy cégnek, és mindez akár egy időben. A munkatársak, legyenek ketten, vagy hetvenketten, ők egy vállalkozás működtetői. Fontos, hogy jó tudjanak együtt dolgozni, jól viseljék a vezetőket, és hogy jól kezeljék a változásokat. Nagyon fontos, hogy bizonyos helyzeteket egy külső tanácsadó sokkal jobban tud kezelni, mint az, akivel 3-5 vagy akár 10 éve együtt dolgozol. Valamit egy külső embertől sokkal könnyebben el tudnak fogadni. A változás leginkább ilyen. Lehetek én a bűnbak is bizonyos kérdésekben. Ha az emberek a helyükön vannak, akkor a cég is úgy halad, ahogyan kell haladnia.
A megváltozott kis- és középvállalati világot éljük. Minden olyat elvárnak egy KKV-től, amit a nagyvállalatok, multik produkálnak, de még inkább igénylik a rugalmasságot, és a egyedi bánásmódot. Az új vásárló erő vagy az y generáció és az azután következő vevők, ilyen elvárásokat támasztanak, legyen az a lakossági vagy üzleti szegmensben. Alap elvárás, hogy egy cég legyen modern, rugalmas, fiatalos, dinamikus és sok minden más. A kérdés, mindig ugyanaz: hogyan? VÁLTOZÁSSAL! Folyamatos változással. A hangsúly a folyamatosságon van.
Egy komoly problémát látok a vállalkozói életben, hogy egyáltalán nem fektetnek hangsúlyt az üzleti kapcsolatok építésére. Nincsenek valós üzleti partnerek, stratégiai együttműködések. Ezek megduplázhatják egy cég erejét. Keresztértékesítést tesznek lehetővé. Az üzleti kapcsolatokat keresni, fejleszteni és ápolni kell. Az utóbbi 13 évben több mint 10000 vállalkozással találkoztam, és beszéltem. Engem leginkább akkor hívtak, ha kapcsolat kellett valahova, vagy valamit el kellett adni. Több száz értékesítőnek és több száz vállalkozásnak adtam tanácsot.
Nem tanácsadó vállalatot üzemeltetek. A mai napig üzletfejlesztési vezetőként is dolgozom, és mivel a mai napig szeretem az értékesítést, csinálom is minden nap. Nem egy egyszemélyes tanácsadó vagyok, hanem a partnereim teljes tudáshalmazát birtoklom.
Üzletfejlesztés, üzleti kapcsolatok, finanszírozás, munkatársfejlesztés, üzleti döntés, stratégiai partnerkialakítás, új üzletág fejlesztés, start-up tanácsadás, tőkebevonás, értékesítés, munkaerő-felvétel, digitális fejlesztés, partnerkör kiépítés, minősítés
2007 –ben hirdetési igazgatóként a magazin árbevétele a megháromszorozódott az új értékesítési módszer és stratégiának köszönhetően.
2011 – 2013 között a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének taglétszáma megháromszorozódott, amíg a szervezetben dolgoztam.
2013-tól kezdve 2015-ig a Business Contact Community Kft. üzleti kapcsolatépítő találkozókat szervező cég minden évben duplázta az árbevételeit, amíg először tanácsadóként, majd üzletfejlesztési vezetőként dolgoztam náluk. 12 évvel ezelőtt kifejlesztettem egy értékesítési módszert, amit Trust Based Sales (TBS) – Bizalom alapú értékesítésnek neveztem el. Ez egy hosszú távú, hitelességre és ügyfélkapcsolatokra épülő rendszer.
A mai napig egy különleges értékesítő vagyok, akinek a legnagyobb értéke a bizalom. Világ életemben kommunikáltam az emberekkel. Az utóbbi 13 évben valójában nem csináltam mást csak rengeteg emberrel beszéltem és sokat kérdeztem. A sok kérdésnek köszönhetően tapasztaltam meg, hogy mi működik és mi nem. Az évek alatt ki kellett tapasztalnom, hogy kikkel érdemes együttműködni és kikkel nem. Személy szerint a kis- és középvállalatokkal való együttműködéseket szeretem. Főleg azért mert, ott nem ütközöm akkora ellenállásba az emberek részéről. Egy hazai vállalkozásnál az emberek megértik, hogy segíteni jöttem és azért vagyok itt, hogy a cég jobb legyen, fejlődjön.
Sokáig kosárlabdáztam, ahol irányító voltam általában. Annak ellenére, hogy a kosárlabda egy látványos sportág, mégis a kevésbé látványos dolgok tesznek egy csapatot sikeressé ilyen például a védekezés. A fentiek alapján csapatjátékos vagyok, és jobban is szeretek csapatban dolgozni. Jelenleg 3 gyermekem van Luca, Liza és Bátor, de nemsokára érkezik negyedik gyermekem. Feleségemmel közösen neveljük és tanítjuk őket. Életem másik részét a természet és a gazdálkodás teszi ki. Rendelkezünk egy több mint 1 hektáros területtel, ahol gyümölcsöt, zöldséget és szőlőt termelünk vegyszermentesen.
üzleti folyamatok és működésfejlesztés, értékesítés fejlesztés, Sales Interim, Vezetői attitűdfejlesztés
Már gimnáziumi éveim alatt érdekelt a programozás.
A vállalkozásaim ügyviteli automatizálása viszont sok fejtörést okozott.
A folyamatmenedzsment, és a folyamat optimalizációval kapcsolatos szemléletet és tudást, csak az egyetemi éveim alatt tudtam arra a szintre fejleszteni, amivel eredményes tudok lenni. Persze most sem tökéletes minden, hiszen, akkor mindig beavatkozás nélkül működnének a vállalkozásaim.
Ez nincs így, de sok tervezéssel, folyamatmenedzsmenttel és szoftverekkel saját cégek és más KKV-k mellett multis környezetben is jelentős hatékonyságnövelést tudtam és tudok elérni.
Kevesebb emberrel, több feladatot, követhetően tudunk elvégezni azoknál a projekteknél, ahol segítettem.
Már gimnáziumi éveim alatt vonzott a vállalkozás világa. A gimnáziumból kikerülve, egyetemista korom első évében meglapítottam az első cégemet.
A rengeteg sikerélmény mellett kevés figyelmet szenteltem a cég pénzügyi, könyvelési és adminisztratív oldalára. Mindig a szolgáltatás és az ügyfélszerzés lebegett csak a szemem előtt. Bár jól megéltem, utólag látom a sok hibát, amit elkövettem. Elkezdtem foglalkozni a megfelelő új könyvelő partner kiválasztásával, de nem találtam olyan partnert, aki ne gátolt volna. Nem értettem a könyveléshez, nem tudtam, hogy nem szentelnek nekem elég figyelmet a könyvelők. Nem ideális cégforma, nem ideális adózás, nem megfelelő számlázás, nem átgondold mérlegek és zárások. Rengeteg pénz úszott el ezeken. Éreztem, hogy el kell kezdenem foglalkozni a könyveléssel, és beiratkoztam egy Mérlegképes könyvelői tanfolyamra. Ekkor már megvolt a mérnöki diplomám és a közgazdász abszolutórium-om is. Mégis kaptam egy új látásmódot, mire elvégeztem az OKJ tanfolyamot, és nem is álltam meg, egyből kezdtem az adótanácsadói képzést, hogy másoknak és magamnak is többet és többet tudjak adni.
Igazából a legjobb, ha leírod a konkrét problémát. Megengedem magamnak azt a luxust, hogy csak akkor foglalkozok vele, ha érdekel, kihívást találok a megoldandó feladatokba, érdekel a téma. Viszont, ha nem így van, akkor is nagy eséllyel tudok ajánlani olyan tanácsadót, vagy más szakembert, aki tud segíteni, szívesen elmélyül a problémakörben.
Iskolai tanulmányaimat elvégezve, egészen 2016. novemberéig alkalmazottként dolgoztam. A szakmai ranglétra legalsó fokáról indulva, lépésről lépésre haladva haladtam egyre feljebb és feljebb könyvelői területen. Egy multinacionális Társaság Főkönyvelőjeként döntöttem úgy, hogy az évek alatt megszerzett szakmait tudásomat, tapasztalataimat a jövőben egy saját vállalkozás keretében szeretném kamatoztatni.
Számomra fontos a folyamatos szakmai fejlődés, hiszen mint az időjárás, az adótörvények is oly gyakran változnak. Könyvelőként elértem a szakmám csúcsát, a bérszámfejtés rejtelmeit elsajátítva, most Adótanácsadói képzésen veszek részt.
Évek során megtanultam, hogy ezen a területen a könyvelő legnagyobb erénye, ha az ügyfele megbízik benne, hiszen a házasság után, ez a következő legbizalmasabb kapcsolat. A célom az, hogy a partnereink mindig elégedettek legyenek, megfelelő tájékoztatást, segítségek kapjanak. A házastársuk után bennem, bennünk bízzanak meg a legjobban.
Pontosság, Precizitás, Bizalom a mottóm.
A coaching egy fejlesztő tevékenység, ami a személyes, vagy vállalati hatékonyságot célzott növelni. Bárki, aki üzlettel foglalkozik el kell sajátítania bizonyos képességeket, hogy sikeres legyen. Olyanokat, amik nem veleszületettek és nem tanítják őket. Ilyen például a konfliktuskezelés, meggyőzés, stresszkezelés, projekt és idő management, de még az önbizalom is. Egy sikeres embernek két választása van: vagy sok energiával és sok idő alatt maga rájön hogyan kell ezeket megfelelően csinálni, vagy elmegy egy profi szakemberhez és célzottan, hatékonyan megtanulja. Mint ahogy az autót is meg lehet szerelni sajátkezűleg, de kifizetődőbb szerelőhöz vinni.
Sokan azt hiszik, hogy luxus ilyenre költeni, de számoljunk utána. Gyorsgépelni megtanulni nagyjából 10 óra. Egy irodában dolgozó ember átlagosan napi egy órát gépel. Egy gyorsgépelő 5x gyorsabban gépel, mint egy képzetlen. 40 munkával eltöltött év alatt 14 600 óra helyett foglalkozhatna 2900 at gépeléssel. Az az ember, aki nem tanul meg gyorsgépelni 10 óra alatt, az életéből 11 700 órát elveszteget. Az 487 nap. Az 1 év 4 hónap, amit fontosabb dolgokkal is tölthetett volna.
Már gyerekként is érdekeltek a számítógépek, első programomat 7 évesen írtam egy C64-en. Később tizenévesen kezdem el valóban komolyabban programozni, és végül a diplomáimat is informatikai területen szereztem a BME-n, mérnök infomatikusként és egészségügyi mérökként. Szakmai életem során sok területen megfordultam ezáltal szerteágazó ismeretekre tettem szert ami segített abban, hogy vezető fejlesztőként és architectként jó döntéseket tudjak hozni. Tíz év után a pályán, több sikeres termék és K&F fejlesztés után elérkezettnek láttam a pillatot, hogy saját csapatot alapítva önállóan is helyt álljak az IT világban.
2010 óta foglalkozok telefonos ügyfél megkereséssel a legváltozatosabb témakörökben és helyzetekben. Többször alakult úgy, hogy az éppen aktuális kis vállalkozásunk beindítása érdekében kezdetben még a teljes értékesítési folyamatot egyszemélyben vittem, így természetesen ennek első lépéseként telefonon kezdtem keresni a potenciális ügyfélkört. Később callcenteres kollegákat tanítottam be, akikkel együtt tökéletesítettük és formáltuk a megkereséseket, majd felkérésekre elkezdtem külsősként különböző helyzetekre hideghívás technikákat kialakítani és az adott kollegáknak betanítani.
A sors mérnöknek szánt a távközlésben. Eredetileg informatikusnak vágyódtam, amikor 14 évesen megírtam az első basic nyelvű programokat, de mind a középiskolai, mind az egyetemi felvételik kissé eltérítettek, így lett belőlem a mobil távközlésre szakosodott mérnök az ezredforduló első nyarán. Munkás éveim első tíz évét a távközlési hálózatok fejlesztése töltötte ki, hol mérnökként, hol termék-, vagy projektmendzserként. Az utóbbi 7 évben fordultam a “demand management” irányába elsősorban informatikai területen, bár szoros kapcsolatot ápolva továbbra is a távközlési szakmával. Kommunikációhoz kötődő szoftverek, majd később a kommunikációs szolgáltatók folyamatait kiszolgáló üzleti támogató rendszerek fejlesztésénél bábáskodtam IT üzleti elemző és product owner pozíciókban. A 2010 utáni időszakban már nem lehetett ezt a szakmát olyan erőteljes behatások nélkül tanulni és űzni, mint az agile,és a lean-startup, így magam is követőivé váltam ezen irányzatoknak. Célom, hogy csapatunkat olyan feladatokkal lássam el, melyek a fenti keretek mentén segítenek valódi és a piacon igazolt értékkel rendelkező terméket előállítani megrendelőink számára és a fejlesztő kollégáink - az alkotás öröme felett érzett - megelégedettségére.